Zachodniopomorskie od lat sukcesywnie odnawia tabor kolejowy. Region jako pierwszy w kraju pozbył się najbardziej popularnych elektrycznych składów z serii EN57 i rozpoczął zakupy nowych pojazdów.
Jako pierwszy w kraju kupił też pociągi o napędzie hybrydowym, które mogą jeździć zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak tych bez prądu. Średnia wieku pociągów wkrótce znów się podniesie, choć tym razem nie z powodu zakupów.
Po wprowadzeniu do ruchu 12 hybryd region sprzedaje 3 spalinowe zespoły trakcyjne, które najczęściej można było spotkać na szlakach do Szczecinka czy Piły. To trzyczłonowe pociągi serii SA136 wyprodukowane w latach 2010-2011. Gruntowną naprawę przechodziły w latach 2018-019. Każdy z nich mieści do 150 pasażerów i może się poruszać z prędkością 120 km na godz.
Województwo oczekuje za składy w sumie co najmniej 33 mln zł. Wcześniej za 27 ml region sprzedał spółce Polregio 6 innych pojazdów.
ToT