Wtorek, 23 września 2025 r. 
REKLAMA

Od września skrótem do Podjuch. Jest rozwiązanie dla mieszkańców Binowa i Kołowa

Data publikacji: 01 września 2025 r. 16:27
Ostatnia aktualizacja: 02 września 2025 r. 09:16
Od września skrótem do Podjuch. Jest rozwiązanie dla mieszkańców Binowa i Kołowa
Zamknięcie ulic Smoczej i Krzemiennej w szczecińskich Podjuchach spowodowało, że mieszkańcy gminy Stare Czarnowo na co dzień musieli pokonywać kilkunastokilometrowe objazdy. Fot. Dariusz GORAJSKI  

Od czerwca mieszkańcy Binowa i Kołowa muszą mierzyć się z poważnymi utrudnieniami komunikacyjnymi, o czym już informowaliśmy. Kłopoty te wynikają z trwającej przebudowy ulic Smoczej i Krzemiennej w szczecińskich Podjuchach. To właśnie tędy mieszkańcy gminy Stare Czarnowo docierali dotąd do miasta, a zamknięcie drogi sprawiło, że na co dzień pokonują kilkunastokilometrowe objazdy. Narastająca frustracja znalazła swoje ujście w mediach społecznościowych, a w sprawę włączyły się władze gminy oraz Nadleśnictwo Gryfino.

Przebudowa Smoczej i Krzemiennej to inwestycja warta ponad 18 milionów złotych. Zgodnie z założeniami wykonawcy, w ciągu dwóch lat ulice zyskają nową nawierzchnię, chodniki, odwodnienie, oświetlenie i miejsca parkingowe. Całość ma poprawić bezpieczeństwo oraz komfort życia mieszkańców Podjuch. Dla osób z okolicznych miejscowości, takich jak Binowo i Kołowo, oznacza to jednak czasową komunikacyjną izolację. Dotychczasowa trasa została przecięta zamkniętym odcinkiem, a objazdy prowadzą przez zatłoczone Zdroje. W praktyce 200 metrów nieprzejezdnej ulicy wydłużyło codzienne

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 63% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 01-09-2025

 

(dg)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@realista
2025-09-02 13:36:33
Gdyby nie internet, to tylko rodzina by wiedziała żeś głupi. Taka jest rola miasta metropolitalnego, że przyjeżdżają do niego mieszkańcy sąsiednich gmin, do pracy, szkoły, po rozrywkę czy na zakupy. Za każdy wydany tu grasz, również płacą podatki. A jeśli pracują, to pracodawca również odprowadza podatek w Szczecinie. Nie wypominaj komuś, bo ktoś może zacząć wypominać tobie. A poza tym, do Binowa na pole golfowe, jeździ sporo Szczecinian - im też powiesz żeby głosu nie zabierali?
realista
2025-09-02 00:14:02
Jaka narastająca frustracja mieszkańców gminy ościennej? Po co pchają się do Szczecina skoro należą do Gryfina i tam płacą podatki? To już bezczelność! Niech się przyłączą do Szczecina i wtedy jeżdżą sobie i wylewają swe żale, a tak to głosu mieć nie powinni.
@Ta budowa to są....
2025-09-01 18:59:14
Nikogo, kto ma wcześniejsze doświadczenia z tą firmą, nie dziwią takie rzeczy. Bardziej dziwi, że ta firma wciąż jest dopuszczana do przetargów w naszym mieście.
partacze
2025-09-01 18:16:28
Na zdjęciach typowy widok na placach budowy tego partackiego MTMu - czyli porzucone rozkopy i zero postępu prac. Nie wiem po co było zamykać przejazd, jak tam nic się nie dzieje całymi dniami. Typowo partackie zagrywki tej firmy, które pewnie jak zwykle skończą się domaganiem więcej kasy od miasta i wydłużenia terminów. Takim firmom jak MTM czy równie partackie ZUE - życzę rychłego bankructwa, za te wszystkie fuszerki, przekręty i wałki jakich się dopuszczają.
ziobro zaskoczenia
2025-09-01 18:12:58
Przecież to, że będą mega utrudnienia dla mieszkańców, było wiadome już w momencie ogłoszenia wykonawcy. Ta firma nigdy, nigdzie nie liczy się z mieszkańcami, i nie obchodzą jej jakieś tam objazdy czy zabezpieczenie budowy. Wystarczy spojrzeć jaki syf zrobili na placu Orła Białego w Szczecinie. A kto pamięta jeszcze jak wyglądały dojazdy do posesji, kiedy partacki MTM robił al. Wojska Polskiego i pl. Zwycięstwa? Ja tylko nie rozumiem, jakim cudem firma z taką reputacją, wciąż dostaje zlecenia.
Ta budowa to są....
2025-09-01 17:49:06
Fajnie wygląda odcinek Krzeniennej w tym remoncie. 10km/h to maks co można jechać po tych dołach co zrobiły sie z ich utwardzonej nawierzchni po deszczach. Przejście dla pieszych oznacza przejście skosem ca 10 metrów w błocie podczas deszczów i kałużach. Ale najlepsze to jest wybetonowanie dodatkowego ponad metra,gdzie rosła trawa. Dzięki temu na chodniku można robić defilady,bo jest szerszy od jezdni.Można było zrobić po całej długości miejsca parkingowe,ale po co,lepiej odjąć istniejące
Nie zalogowany - bez możliwości komentowania
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA