Prawo czy pięść? W teorii ulga – w praktyce… patoparkowanie
Prawo czy pięść? W teorii ulga – w praktyce… patoparkowanie
Data publikacji: 26 sierpnia 2025 r. 19:40
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2025 r. 19:40
Dostawcy skarżą się na kierowców bezczelnie zastawiających wyznaczone dla dostaw miejsca. Ale pozostają bezsilni. „Myślę, że w takiej sytuacji powinno zadziałać prawo, a nie… pięść” – komentuje jeden z nich. Fot. Marek DUKLANOWSKI
„Co stoi na przeszkodzie, żeby w końcu wyegzekwować postoje na miejscach dla dostaw jedynie przez dostawców?" - pyta w interpelacji radny Marek Duklanowski. Odpowiedzi na to pytanie ze strony służb miejskich oraz prezydenta - brak. A parkingowa patologia trwa.
Zgodnie ze zmienionym jeszcze w ub. roku regulaminem Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie - który zaczął obowiązywać od 1 maja br. - zarówno kierowcy, jak i dostawcy mogą korzystać z 15-minutowego darmowego postoju w strefie. Jednak pod warunkiem pobrania - na ten czas - z parkometru (urządzenia kasującego) bezpłatnego biletu postojowego. Aby ułatwić życie dostawcom, niemal przy każdym skrzyżowaniu ulic w centrum zostały wyznaczone odrębne miejsca postojowe. Specjalnie oznaczone kopertą oraz znakiem pionowym: „Dla pojazdów zaopatrzenia. Postój do 15 minut".
Problem w tym, że wszystkie miejsca dla dostaw wyznaczone są nagminnie zajmowane przez auta osobowe.
- Wielu kierowców traktuje te miejsca jak dziury w systemie płatnego parkowania. Zostawiają tam auta na kilka godzin, czasem na cały dzień. Brak tabliczki
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 75% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 26-08-2025
Łatwo sprawdzić ile kosztują radni. Łatwo sprawdzić ile kosztuje wybudowanie jednego miejsca. Za 5 lat diet 31 radnych można zbudować około 30 miejsc postojowych w parkingu podziemnym. Na parkingu podziemnym przy placu Zgody powstało ich 250. Budowany jest obecnie następny podobnej wielkości na Turzynie.
mk777
2025-08-27 10:57:34
A co stoi na przeszkodzie, żeby ktoś zaczął karać kierowców stawiających auta na chodnikach i bramach. Ja nagminnie mam zastawiony wyjazd, bo stając na bramie nie trzeba płacić za strefę i grozi 3 x mniejszy mandat niż za brak biletu. Wiecznie tylko na chwilę do 40 min.. do jubilera, lodziarni, piekarni, restauracji.. Policja i straż miejska w ogóle nie chcą reagować, o usuwaniu aut blokujących wjazd i wyjazd już nawet nie wspomnę.
problem
2025-08-27 10:43:54
Tak trudno wynająć jedną lawetę, która będzie sobie cały dzień jezdzic z jednym straznikiem i holowac te zlomy ?? Przeciez zarobek i dla lawety i dla miasta gigantyczny zapewniony
Mirek
2025-08-27 09:08:15
@jan66;ludzie kupują jachty a marin nie przybywa ,ludzie kupują helikoptery a lądowisk nie przybywa !skandal .Tylko słupki działają nic innego w tym kraju nie działa na pato parkowanie !
Koniowi na molo
2025-08-27 08:39:33
Prawdą to jest. Cały czas zajęte miejsca na wyznaczonych miejscach dla dostawców. Kombinacje gdzie się zatrzymać. Z oddalonego miejsca, jak znajdziesz, a dostawców wielu, ciągniesz paletę ze skrzynkami po krzywym chodniku. Najbardziej super ulica to W.P. W Alei Fontann stoją merce i beemki właścicieli tych bud. Ale kogo to obchodzi. Ten chce się napić i zjeść
Ja tylko na chwilkę,
2025-08-27 07:52:45
@parkingowce.: tu masz temat pato parkowania rozłożony na czynniki pierwsze : https://agendaparkingowa.pl/
MX
2025-08-27 07:51:04
@parkingowce: W tym kraju to się nie sprawdza bo trzeba chodzić .Tylko patoparkowanie najbliżej miejsca celu podróży interesuje kierowców.W wielu miastach parkingowce są prawie puste np Katowice.
MX
2025-08-27 07:48:32
Obecnie mandat za pato parkowanie to 100zł dopóki nie będzie mandatu 1000zł lub więcej i holowanie gruza to nic sie nie zmieni .
Piotr
2025-08-27 06:35:48
Osobówką też można przywieźć towar, jednak należy po 15 minutach odjechać.
Jan66
2025-08-27 05:58:18
Ludzie kupują samochody a miejsc ostkingowych nie przybywa. Miasto ściąga kasę za złe parkowanie rękami Straży Miejskiej. Bo SM tylko się tym zajmuje. Za nic maja inne patologię. Oni stworzeni do celów wyższych - zakładanie blokad na koła. Patologi pod sklepami z alkoholem nie widzą. Na Barnima pijaki się szarpali a oni obok zakładali blokady. Jak zrobiło się jeszcze bardziej niebezpiecznie odjechali,udając że nie widzą. Przyjechała policja. Po co SM tylko do kół? Nastawiali słupki.
parkingowce.
2025-08-26 21:58:52
na poczatku powstawania SPP zalozono ze czesc pieniedzy uzyskana z parkowania bedzie wykorzystana na budowe parkingowcow. Pytam sie teraz ile juz parkingowcow zostalo wybudowanych wSzczecinie jak i w calym kraju.
???
2025-08-26 21:39:25
A jak tam parkowanie "bananowych " w Alei Fontann uwiecznione na Stop Cham Szczecin ? A co Radni powiedzą o darmowym parkowaniu na zakazie za znakiem " koniec parkingu".
Z prowincji
2025-08-26 20:24:53
Nie wiem ile tacy radni biorą co miesiąc za radzenie dla prezydenta miasta. Rocznie przy takiej ilości radnych to się już tego sporo nazbiera. Podejrzewam że za jedną pięcioletnią kadencję można było by wybudować spory parking wielopoziomowy i potem pobierać kasę dla miasta. Są w tych dzielnicach takie dziury w zabudowie miejskiej że takie parkingi mogą powstać. Jak mam gdzieś zaparkować to cud. A co do sensu tych rad to przecież i tak to prezydent odpowiada za rządzenie mostem, nie oni.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.