Miejsce: Trafostacja Sztuki w Szczecinie
Czas: 21.07.2023 - 22.07.2023
Początek. godz. 18
To już 12. edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki i Kina ON ART. Projekt, który opowiada o sztuce za pomocą medium filmowego, odbywa się jednocześnie w wielu miastach Polski: Gdańsku, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Raciborzu, Rzeszowie, Skawinie, Szczecinie, Warszawie i Włocławku.
Organizatorem Festiwalu jest Fundacja Rozwoju Kinematografii, promująca kino polskie i europejskie.
Piątek, 21 lipca 2023
BLOK ANIMACJE/VIDEO ART
INDOCAM
[85 min, Stany Zjednoczone, 2022 r., reż. Alexander Hahn, film dokumentalny / eksperymentalny]
Eksperymentalny, pełnometrażowy dziennik podróży artysty z Nowego Jorku do Indii, nakręcony tanim chińskim aparatem. Kamera pokazuje doświadczanie drogi, pełne przypadkowych spotkań, a czasem konfliktów, z rozmaitymi spotkanymi po drodze osobami. Świat widziany oczami podróżnika jest zarazem fascynujący i niepokojący.
Sobota, 22 lipca 2023
BLOK ANIMACJE/VIDEO ART
1,2,3,4,5,&6
[13 min, Stany Zjednoczone, 2022 r., reż. Elliott Jamal Robbins, animacja]
Jak wyglądałaby sztuka audiowizualna, gdyby została stworzona przez dłonie o ciemnym zabarwieniu bądź przez osobę o innej orientacji? A co, gdyby była stworzona wyłącznie dla osobistego użytku, a nie dla szerokiej publiczności?
F*cking Blue Carrots
[10 min, Polska, 2023 r., reż. Julia Bui, film eksperymentalny]
Oszołomiona nagłym odkryciem niebieskiej marchewki nastolatka wyrusza w podróż, by zrozumieć co się dzieje. Tragikomedia z zaskakującym zakończeniem.
Demi-Gods
[6 min, Niemcy, 2022 r., reż. Martin Gerigk, video art.]
Mroczne aspekty człowieczeństwa są czasem wynoszone na piedestał, normalizowane i fetyszyzowanie.
Entre 2 eaux (in between 2 waters)
[5 min, Francja, 2023 r., reż. Caroline Ragusa, Sylvain Bes, film eksperymentalny]
Chiara była sama, dopóki nie pojawił się Nero – jej odbicie, a jednocześnie przeciwieństwo. Głębokie zanurzenie się w przeszłość w formie wizualnej poezji.
Joyride
[5 min, Austria, 2023 r., reż. Dina Yanni, video art.]
Przyspieszenie i spowolnienie. Synteza cyfrowych i analogowych zakłóceń (glitchów) stworzona za pomocą ujęć z filmów z Elvisem Presleyem.
The two Bérénices of Réjean Ducharme
[5 min, Kanada, 2022 r., reż. Jean-Guillaume Bastien, animacja]
Ilustrowany animacjami wywiad z 1967 roku, w którym kobieta o imieniu Bérénice wspomina swoje spotkanie z pisarzem Réjeanem Ducharme. Główna bohaterka jego powieści „Swallowed” również nazywa się Bérénice.
The Garden nobody saw
[4 min, Republika Czeska, 2023 r., reż. Victoria Duryagina, video art]
Sześć miesięcy spędzonych przed komputerem sprawia, że prawdziwe życie coraz częściej przypomina pokaz slajdów. Czy wirtualny ogród może zastąpić ten naturalny?
Little Thing
[3 min, Francja, 2023 r., reż. Emma Chevalier, animacja/video art]
Mała laleczka pragnie zostać człowiekiem.
Saline
[3 min, Kanada, 2023 r., reż. Anne-Marie Bouchard, video art]
Praca utworzona z wizualnych i dźwiękowych pętli eksploruje tekstury zaczerpnięte z obrazów nakręconych w 1966 roku.
Room View
[1 min, Stany Zjednoczone, 2020 r., reż. Yalan Wen, video art.]
Dokumentacja widoku z okna artystki sporządzona w czasie pandemii. Wirtualne obrazy stają się nową rzeczywistością.
THE CELL
[23 min, Tajwan, 2022 r., reż. Po Cheng Tsai, Meng Hsueh Ho, impresja taneczna]
Stan umysłu w dobie pandemii. Izolacja i separacja prowadzą do ciągłego odwlekania w czasie i stagnacji w przestrzeni. Jednak w myślach pojawiają się obrazy wspólnego życia, poruszania się razem, rywalizacji, dopasowywania się i pokazywania własnego ja.
ROMANY (from Lockdown Portraits)
[7 min, Wielka Brytania, 2023 r., reż. David Stewart, film dokumentalny]
Film z cyklu „Lockdown Portraits” to ostatnia praca w dorobku nieżyjącego już tancerza i choreografa sir Roberta Cohana. Artysta zmarł w 2021 roku w wieku 95 lat.
AXON/26
[6 min, Macedonia, 2022 r., reż. Veronika Kamchevska, video art.]
Połączenie różnych modeli wizualnych jako odzwierciedlenie ludzkiego doświadczenia. W wyniku tego zabiegu powstała forma wrażeniowa, mocno działająca na zmysły.